nicolescualexandrulucian

A great WordPress.com site

Articol trimis catre presa in data de 4 Octombrie 2012

with one comment

La parohie cu motocicleta,

Astazi am un sentiment amestecat de bucurie si tristete. Ca oricine, m-am bucurat atunci cand am trecut examenul teoretic pentru adaugarea unei categorii. Dupa ce am platit mai multe taxe, la CEC de 68 de lei si la Posta Romana de 5 lei taxa de examinare, am mers cu dosarul in mana la Directia regim premise de conducere si imatriculare a vehiculelor din Sibiu.

Dupa poza si controlul documentelor, am fost invitat in cladirea de peste drum cu intrarea din strada Andrei Saguna. Desi am avut confirmarea ca este cladirea corecta , interiorul acesteia cu scarile si tencuiala picata, m-a facut sa ma gandesc la un celebru film horror ( Hostel). La etaj un domn tinerel fara prea multe politeturi spune:

Scrie-ti numele aici! Era un caiet studentesc unde mi-am scris numele citet la pozitia nr 62 din data de 4 octombrie. Ceasul era de-abia trecut de ora 10 dimineata. Dupa aceea domnul tinerel, civil, mi-a spus ca trebuie sa achit “taxa de examinare de 5 lei” la care am mentionat ca am platit-o déjà la posta. Nu acea taxa ci taxa de sala. Find destul de emotionat ca inainte de orice examen nu am citit chitanta scrisa cu litere de-o schioapa de o doamna intr-a treia varsta.

Increzator am intrat in sala de examinare si m-am asezat la una dintre statii la care am scanat un cod de bare primit de la civilul de la usa. Dupa ce am terminat examinarea si am trecut cu brio examenul, politistul din sala imi spune ca nu ma pot ridica pana nu vine o alta persoana sau pan ace colegul de examinare nu termina si el.

Mi-am facut de lucru uitandu-ma la chitanta ramasa deasupra dosarului. Chitanta numarul 14736 din data de 4 octombrie 2012 seria SB ARH nr 0983386 eliberata de ARHIEPISCOPIA ORTODOXA ROMANA – SIBIU cu sediul sibiu – 550179, strada mitropoliei nr. 24 autorizatie 144/4.08.1948; 30-1/393/5/F

Cod de inregistrare fiscal 4479403

Am ramas surprins!! Parohia ortodoxa sibiu? Oare de cand trebuie sa achit taxa de examinare auto la biserica? Incurcate sunt caile domnului. Dar care domn? Pentru ca dupa ce mi-a fost ingaduit sa parasesc statia de testare, m-am indreptat catre doamna care mi-a taiat chitanta, si i-am cerut banii inapoi deoarece nu doresc sa contribui la parohia ortodoxa sibiu. Doamna s-a ridicat si a chemat politistul din sala care a iesit pe culuar desi doua personae inca dadeau examinarea. Mesajul domnului politist era clar, daca nu sunteti de accord cu taxa faceti va rog contestatie la seful serviciului. Taxa se achita pentru ca parohia detine aceasta cladire si sunt si alte costuri, curent… acestea sunt aproximativ cuvintele agentului.

Am incercat sa o intreb pe doamna “casiera” de la parohie daca are salariu, daca plateste taxe, dar am fost invitat politicos afara. Asa ca la un sfert inainte de 11 dimineata am parasit incinta salii de examinare auto a arhiepiscopiei sibiu cu un gust dulce amarui in simtiri.

Am sunat chiar si la DNA sibiu, unde am vorbit cu domnul Nicoara seful serviciului care m-a invitat in a face o plangere oficala; am sunat si la turnul sfatului, ziar local de sibiu, unde prima persoana din administratie, a mentionat ca situatia este cunoscuta. Urmeaza sa ma intalnesc cu un reporter de la turnul sfatului dupa o conferinta de presa a acestuia.

Poza atasata este facuta din capatul scarilor, pe holul care duce la sala de examinare si se poate observa “doamna cu chitante” in partea stanga. Am scanat si chitanta platita la intrarea in sala de examinare cu beneficiar arhiepiscopia ortodoxa dar contestarea careia se face la seful serviciului de eliberare permis de conducere, asa cum spune agentul din sala de examinare. Ma intreb oare de la taxa aceasta a facut biserica ortodoxa romana profit de zeci de milioane de euro in Romania in 2011 in plin an de criza financiara?

Am avut si taxa platita la posta, adevarata intruchipare a taxei auto.

Nicolescu alexandru Lucian sibiu 04/10/2012

sus taxa pentru examen perceputa ilegal din puctul meu de vedere, iar jos taxa legala platita la posta

nota suplimentara care nu a fost trimisa la presa:

Doresc sa adaug ca dosarul pentru adaugarea categoriei a fost inceput cu aproape doua luni inainte si ca el contine de asemenea si cazierul judiciar, de asemenea inaintea examinarii, m-am prezentat la unul dintre sediile politiei cu dosarul in mana, iar controlul documentelor si fotografierea au fost facute in incaperea in care se aplica si se elibereaza cazierul judiciar, acest lucru fiind eliberat pe loc datorita conectarii bazei de date a politiei la reteaua interna de informare.

Written by nicolescualexandrulucian

Octombrie 7, 2012 la 9:32 am

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] cum mama ma-sii ar fi ca eu sa iti platesc o chirie lunara si tu sa-ti pui o tanti la usa firmei mele care sa incaseze alti bani pentru tine de la clientii mei? Cum mortii ma-tii […]


Lasă un răspuns

